Wednesday, January 12, 2011

"What's Hot is Gettin' Hotter" ~ MY WEDDING DREAM



This is the third time I’m writing story bout my dream but at the end I didn’t even send it … After a frend of mine ajak me to entered the contest br la I retype balik sbb yg sebelum2 ne x simpan pn …C: lg pn en. Tuning x berape memberi respon yang baik … so at first I want to share bout our love story that I thought I omos complete my dream … but after en tuning mcm x bape bg respon so I decide to change it into “ MY DREAM WEDDING” … actually I didn’t have any theme for my wedding dream because it mix and match the fav. Wedding them become one … so I called it mix and match theme … heheh .. suke2 aku je .. okey lets start …

THEME COLOUR : PURPLE PINK J

WEDDING INVITATION

Actually I would like to do my DIY invitation card so I goes with the simplest one but it will be the memoriable one … I choose to have invitation in a small bottle .. mcm I did hear cite2 zmn lu org gunekan this bottle letter to make new relationship and some how luahan rasa … so inside that bottle I will put some potpourri … so my card wont have badsmell … for those yang I kne anta jauh I will put it in the box and post it … here are one of the picture I get from internet …

WEDDING CAKE

Actually I don’t like cream cake... so I thing I would like to go for some icing … and fully with flower that match with my theme colour…

But actually I would definitely want my cake are fully with chocolate … not using the chocolate cream … semestinye tidak menggunakan ape2 sponge cake didalamanye … memang sepenuhnye chocolate … mcm lolichoco or cholate yg bentuk2 bunge etc tu … mcm tu la tp this time it was baked as a cake … like pic. Below …

Fully of chocola. eh lupe lak im planning of having pulut kuning tuk malam berinai malam tu … hehe …

DOOR GIFT

Bile cakap pasal doorgift memula igt nk beli songket box je tp bile pk2 balik t org buang je so trying tuk cr idea len as doorgift … so bile tnye my mum die sugesskn DIY je .. so bile cr2 bnda2 yg boleh aku wat sndr rs mcm x de yg menarik … n then mummy bg suggestion tuk bg keychain felt yg aku selalu wat suke2 tu … letak dlm paper bag yg ada kerepek … so bile pk2 balik ok gak … so I will DIY my doorgift even skrg pn sedang dlm proses pembikinan … erm akan juga ditambah dgn muffin dn lilochoco or chokies … mcm ne ..

KHEMAH & TABLE

Erm actually x de ape2 plan tuk mencantikan khemah tp cume ideanye mcm ne selain khemah tu dilengkapi ngn secreting yg mengikut theme colour I would like to add flower gak .. then table lak I prefer tuk gune meja bulat sbb nape kite nk pilih kasihkan meje bulat tuk VVIP meja panjang tuk org bese2 ada beze ke .. so I will go with meja bulat sumenye … n kat meje tu dihiaskan ngn flower and some candle … erm dh google x dpt lak gmbr yg as I want .. so x leh tunjuk .. image je k … C:

MAID OF HONOUR & FAMILY

Ok dh jd my famly tradisi tuk B2B give kain tuk famly members … so tuk makcik2 sedara I will go for plain satin pink colour … bia Nampak mude remaja gitu J … while tuk sedara mara yg akan jd maid of honour I they will be given purple plain erm either satin or lace … tgk la … erm tuk famly yg plag dekat my ayah, bros and mummy … I will gave them mix colour pink and purple .. suit the theme … yg lelaki will used it ms nikah gak bj pink samping purple or sebaliknye … erm for belah lelaki lak sama gak kalo makcik pink kalo sedara purple … so semua sama … tp ianya akan mengikut budget kami … wink wink wink

WEDDING RING

erm sebenarnye nk wedding ring yg very affordable tp chntik ... dn ada permada or diamon kt tengah2nye tp not too big ... and the colour is purple pink too ... but kalo dpt cm dalam pic ne pn ok ...

..... for him ....

.... for me ....



WEDDING DRESS

Erm sebenarnye x de any wedding dress … cume nk yg glamour n fully beaded … dan yg paling penting it must be … WHITE … truly white bukan pearl white atau ape shj .. putih bersih … while tuk en tuning nk bj yg mcm hubby beinda pakai … smart je … so my dress I hope can go with that kind of baju … erm nk gak wat macam beinda tutup mulut mcm kai purdah .. mcm sari yanti … tp tu bukan time wedding tu time nikah je … after he is officially mine .. di kucup my dahi n die can open that penutup … chak … I do have some dress that i do admired …tp x moh mcm tu .. nk my own … sbb tu msk contest ne … heheh


Baju2 ne agak shapy so x nk bape shape sbb I gemuk t kalo baju lg shape I akn jd pengantik yg palin lucu diabad ini .. so x moh … I juz nk this kind of beaded bj tp loose ckit … heheh …

PELAMIN

Ok kalo dapat nk pelamin tuk nikah ngn kawen yg berbeza .. tp sbb dua2 pn buat kt rumah so mcm mustahil .. tp t nk tnye mak balik kalo she say yes so I will go for it … on for nikah I want sumthing like pic below .. nk buat kt tengah2 .. tp dlm pic ne cm besar sgt I nk kecik je … tp nk kt tengah2 la … n fully with bantal2 kecik like this … pastu kt tengah2 tu I dok ngn my en. Tuning with my dad yg nikahkn tuk I n saksi2 .. pastu kat sekeliling tu lak dipenuhi ngn tetamu … chntik kn … I loike … hehe ..

Pastu pelamin tuk sanding … dulu ms my bro kawen die punye pelamin x ramai org leh tengok sbb .. payah nk explain la … so I though nk bg sume tgk I ms sanding so I pilih pelamin yg dibuat kt penjuru … lepas jumpe beberapa mak andam die ckp tu L-shape pelamin .. so tu la die mcm yg bwh ne … tp yg bawah ne agak crowded .. sori yg yg punye pelamin … si x nk crowded sgt …. Nk mcm 2nd pic .. tp design mcm 1st pic … yg kt bwh ne la … dpt x? ….


Disebabkan tibe2 pagi ne terasa cm rajin nk lakarkan sebenarnye pelamin yg dimaksudkn here it is .. tp paham2 je la kn …. C:

So here my dream wedding hope dpt tarik perhatian and u ols like my dream … really hope both of u cst n LRKL can realize my dream … TQ CST and LRKL to give me chance …

www.facebook.com/cstproduction

www.facebook.com/LYNDARAHIMKUALALUMPUR

13 comments:

  1. menarik pelamin kat sudut tuh. tak pernah terjumpa pun sebelum nih.
    All the best!
    My Dreams "Wedding" ~Ceritera Cik Mira~

    ReplyDelete
  2. wah, good luck sis!

    http://epagroove.blogspot.com/2011/01/contest-whats-hot-is-gettin-hotter-by.html

    ReplyDelete
  3. all da best dear!nice pink purple:)
    http://akhyaranis.blogspot.com/2011/01/contest-whats-hot-is-gettin-hotter-by.html

    ReplyDelete
  4. Fuiyo pelamin masa u nikah tu i loike sgt Cik achie.....Fullamak...macam filem hindustan...kira org di sekeliling...nice dream awak...

    ReplyDelete
  5. eeeiiii....nice2...I like pink n purple...right match....hope sangat U will win this.....L-shape pelamin mmg jarang org buat.....good....Hope Allah Bless You...Amin....

    ReplyDelete
  6. L SHAPE PELAMIN sgt cntek...all the best!

    ReplyDelete
  7. COOL lah L-shape ni! Tak ramai yg buat! Hope akan jadi kenyataan. All the best for this contest dear <3

    ReplyDelete
  8. wed ring yg 4 men santek!nk cm2 4 my hubby.ahahah:P

    ReplyDelete
  9. babe..
    1st..nice idea on d invitation card, but bottle is not practical...klau nk jugak guna botol, ko cari la botol plastik 100plus ke...hehe

    2nd..weds cake..very high taste..actually coklat tu x susah pon nk buat...makcik aku ade ajar camne nk buat..tp die buat kecik2 la...xde la saiznye beso cam kek..cost pon murah jek..

    3rd..i like ur door gift..'lahir dr hati yg suci..''kehkehkeh.

    4th..jgn lupe aku jd pengapit ko...hahaha
    anyway..weds ring, pelamin n dress is nice..if possible, for pelamin, maybe u can do a little bit higher..eg 2 or 3 ft..
    thats all for today...i'll add some more if hv any idea..caucincau..;)

    ReplyDelete
  10. superb babe.. all the best...

    ReplyDelete
  11. I read yours before voting started.
    Now I am here again, supporting fellow participants. Voted for you :)

    Hope to see you reading mine (#40) and like them as well :) http://cstproduction.blogspot.com/

    ReplyDelete
  12. siyes pelamin cntik!!...voted !

    http://sayasukanyanyi.blogspot.com/


    jom singgah

    ReplyDelete